onsdag, juni 25, 2008

Utmaningen

Jag har fått en utmaning som heter duga. Det är att hamna i skvallertidningarna vid OPERApremiären av Jesus Christ Superstar. Som ni vet har jag inte så stort nyhetsvärde mer än Fröken Radio Uppland 1998. Detta har jag funderat mycket på under mina bilresor till och från jobbet, men idag kom jag till en möjlig lösning.

Jag har fortfarande tid på mig att bli känd, ju! Jag har några alternativ/modeller och ni får gärna komma med ytterligare förslag.

  1. Naken-Janne. Han blev känd genom att gå naken. Hur svårt kan det vara?
  2. Birgitta Fahlgren Sylvén. Man kan säga dumma saker i media. UNT verkar ta in vad som helst bland insändarna. Det kan vara en början.
  3. Hjältinna. Se till att rädda något barn som håller på att drunkna. Med min kroppshydda måste jag ändå gömma mig i vassen i år, där kan jag lurpassa till att något barn behöver min hjälp. Alternativ till detta: Vänta vid en stormarknad och knacka ett bilfönster till en bil med en hund i som håller på att dö i värmeslag.

 Vad säger ni? Visst är jag på rätt väg?



5 kommentarer:

Unknown sa...

Inhandla en flaska Pledge. Spraya ytterligt synligt på golvet vid entrén eller något annat lämpligt ställe där många vackra människor glider in.

Avvakta första personen som SUPERGLIDER in, ställ dig mitt i kaoset, håll upp din Pledgeflaska och säg typ:
"Oooops, lilla jag, titta vad jaaaaaaaag råkade göra! Spraya med Pledge? Här? Men oj då!"

Sen är nog succén given och du kan invänta kraven på skadestånd för brutna naglar, ben och andra kroppsdelar som höga klackar :-)

Jeez sa...

God idé att vänta med eventuella åthävor till själva premiären! Men då finns det ju mycket att göra av samma typ som Åsa föreslår...

Anonym sa...

JAG HAR EN IDÈ och det är bra att det är lite tid kvar för att förbereda, men jag brukar få som jag vill i olika sammanhang, så varför inte i detta sammanhang!!;)

Elin i Björken sa...

Åsa--> Det låter som en dyr historia för mig. Jag vill hellre att pengarna ska strömma åt andra hållet. :o)

Jeez--> Jag ser framför mig en sån där bild man ser i Se&hör typ där kändisarna står och poserar med ett leende med Michael Bindefeldt på ena armen och Ola Salo på den andra.

Anonym sa...

Gratis, min idé kostar inte en spänn, om den går i lås. Va spännande!