söndag, juni 15, 2008

Oemotståndligt gott

En kompis ringde mig och ville möta upp på stan över en lunch. Våra plånbocker kunde på sin höjd tänka sig MAX och dit styrde kosan.

Jag satt där med min i och för sig supergoda hamburgare, men med morötter och Ramlösa till.

Min kompis satt med pommisar och CocaCola. Jag slår vad om att det var äkta Cola och inte light.

Det kändes lite sorgligt att sitta där med mina morötter och mitt vatten, men jag höll emot hela vägen. Inga pommes, ingen Cola för mig idag heller.

1-0 till Elin i Björken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken självdiciplin!!! Bara att gratulera!! Viktcoachen är mycket nöjd :) heja Elin!!!

Elin i Björken sa...

Tack tack! Hemma väntade en smaskig fika-kaka, så tyvärr är kalori-intaget illa i alla fall.

Anonym sa...

Tack för att du ville träffa mig stumpan!! :-) Du var verkiligen duktig som inte hoppade på min ÄKTA coca-cola och mina pommes (som jag kastade sen)!!
Gud vad jag behövde prata av mig (rättare sagt: fråga massa)! Tack för att du finns!!!! :-) *Puss*
Tack för kommentar på min blog med - tror du inte att jag försöker... Känner du ngn som kan hjälpa mig?? *ler snällt*
kramilikram!!!