tisdag, juni 10, 2008

Apropå konstiga samband

En av mina (också tokiga) arbetskollegor och jag har en del gemensamt.
  1. Vi är båda födda i Uppsala
  2. Vi är födda med en dags mellanrum, det betyder att vi legat på BB samtidigt.
  3. Hon heter samma sak som min mamma, med samma stavning.
  4. Vi har ungefär samma värdegrunder (vilket inte är en självklarhet i huset där vi jobbar)
  5. Hon har också akademikerföräldrar

Man kan undra vad våra mammor talade om där på BB för 43 år sedan.

Alltså: Hur stor är sannolikheten att man ska börja jobba på samma arbetsplats, dela arbetsrum när man legat på BB samtidigt för 43 år sedan?

Jag menar, Uppsala är ju trots allt Sveriges femte största stad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde våra likadana randiga tröjor... och det stora intresset för hälsosam kost (vad denna kost består i är vi dock inte alltid ense om...). Det där med värdegrunden tackar jag för - anser att du har väldigt sund sådan!!

Anonym sa...

Uppsala är Sveriges FJÄRDE största stad. :)

Elin i Björken sa...

Nej, det är femte. Jag hörde på nyheterna att nån håla gått om Uppsala.

Då blir det
Stockholm
Göteborg
Malmö
Nån håla
Uppsala

Alltså nr 5.