fredag, juni 06, 2008

Dagens planering

Om Lillkillen får bestämma så blir vi hemma hela dagen och leker med vatten i hinkar i trädgården. Jag har lite andra önskemål:

  1. Åka och storhandla
  2. Städa undan lite
  3. Rensa ogräs
  4. Lillkillen ska till sin kontaktfamilj =Storasyster Amanda klockan 16.00
  5. Grilla

Lillasysters plan är att:

  1. Rymma
  2. Rymma
  3. Rymma
  4. Spruta vatten med slangen på husgrunden. (hon har lärt sig att få ner nyckeln till vattenkranen fastän vi hängt upp den jättehögt på väggen)

Jag misstänker att jag kommer att få:

  1. Jaga Lillasyster som är på rymmen
  2. Leta Lillasyster som är på rymmen
  3. Hindra Lillasyster att rymma
  4. Gömma vattenslangen

Hur kommer er Nationaldag att se ut?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan se dig därute i skogen hur Lillasyster springer skrattande iväg och du efter. Det ser roligt ut. Jag skall, trots nationaldagen, städä, städa städa. På måndag kommer min gudmor som jag senast träffade i oktober -69. Hon och hennes man är över 80, men han skall bygga en bastu åt oss. Så är planen.

Anonym sa...

Jag ska:

Leta efter rysk-svenskt lexikon, reseformat...
Bättra på brännan på bryggan i Stadsparken...
Göra ett besök på gymmet..

Allt medan jag nynnar på "Du gamla Du fria" naturligtvis..

Njut av dagen!!