onsdag, juni 04, 2008

Härlig dag!

Dagen började med att Morgonpasset i P3 spelade två fantastiska låtar på raken som jag gillar i bilen på väg till jobbet:

1. Red Hot Chili Peppers: Under the Bridge
2. The Doors: People Are Strange

Inga barn i bilen så jag kunde dra på volymen på rätt hög volym. Sånt gör mig glad! Ingen hör mig sjunga heller så jag ylade med så gott jag kunde.

Sen har jag haft en hyfsad dag på jobbet. Kreativa möten och det har HÄNT lite. Det har man inte varit bortskämd med på ett tag.

På lunchen gick jag och köpte ett WoW-kit till Gubben som överraskning. Det var kul att gå in i en sån myskoaffär där personalen vet ALLT om WoW och andra dataspel. Det var som en annan värld! Kitet består i en musmatta, en keps och en T-shirt. Gubben blev jätteglad, men lite misstänksam. Vad är det jag är ute efter? Han jobbarkompisar som också WoW:ar har hissat varningsflagg. Jag ler bara lite mystiskt och säger: "Vadå? Jag?! Skulle jag ha några baktankar?"

Under dagen har jag också gått och undrat och undrat hur det varit med Lillkillen. Han har varit på lägerskola med skolan inklusive övernattning. Vi har inte varit det minsta oroliga, men vi har varit såååå nyfikna vad han gjort, hur han sovit, har han varit på gott humör, etc.

När jag kom hem från jobbet och tagit emot Lillkillen från skolskjutsen kastade jag mig över kontaktboken från skolan. Tänk, man blir helt gråtmild när man läser hur mysigt han haft det och att han skött sig. Jag har läst det flera gånger sedan middagen.

Eriksskolans särskola i Uppsala är ett föredöme för mycket verksamheter för barn med funktionsnedsättningar. Vilken tur att Lillkillen går där!

Dagen är inte slut ännu, men kan den bli bättre?

Ja, kanske? Lillasyster och jag ska lägga oss tidigt och titta på Pippi Långstrump på rymmen i sängen.

Visst låter det mysigt?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Häärligt det låter. Hela dagen.
(och jag glömde posta paketet!)