onsdag, maj 07, 2008

Utmaning

Idag har jag utmanat mig själv att inte äta sötsaker. Hittills har det gått bra, men hjälp vad jag är inprogrammerad att få i mig godis.

När jag kom hem från jobbet kom jag på mig själv med att titta in skåpet för att se om det fanns nåt gott innan jag började laga mat. STOPP!

När jag började med matlagningen och plockade fram stekpannan såg jag på bänken en halväten karamell. Den åker in i munnen. STOPP!

Efter maten går jag fram till skåpet igen för att få en sötbit på maten. STOPP!

HJÄLP! Det är ju rena reflexer för att få i mig sockersött.

Hittills har jag stått emot varje reflex. Undrar om jag klarar hela dagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

en näve nässlor, en näve kirschkål, en näve vildtimjan, en näve vildlök, en näve syrblad en näve harsyra, olja salt peppar. Mixa. Bättre än godis. I alla fall till grillad fisk.

Anonym sa...

Jag har kört GI i 2v.... Guuuuuuud vad jobbigt!!! Inga kolhydrater och ont i huve´t!! Men 2kg är borta!!! NO chips, choklad eller godis!!! MISS IT SOOOOOOOOOO!!!!

Anonym X