söndag, maj 18, 2008

Fotoutställningen

I fredags hade jag min första fotoutställning. Vi hade "mingel-eftermiddag" på jobbet när vi gick runt till varandra och fick chans att fråga vad den andre gör. På Arbetsmarknadsenheten och SARUK där jag jobbar är det nämligen så att många inte vet det.

Jag passade på att ställa ut lite foton, andra ställde ut betongarbeten, smycken, konst, mm.

Min jobbarkompis Pia hjälpte mig med förberedelserna innan vi öppnade dörrarna. Jag bjöd på cider och salta pinnar. En annan jobbarkompis, Fabian, bidrog med jordgubbar och vindruvor också. Smaskens!



För att lätta upp lite (och locka fler besökare) hade jag en liten tävling. Besökarna fick gissa vad Pia tänker på (på fotografiet). Bästa och roligaste motivering vann en (oskrapad) Trisslott. Pia och jag var enväldiga domare, mottagliga för fjäsk och mutor.
Bästa motivering blev: "Fy fan vad långt det är till pension!"
Min jobbarkompis Elisabet försökte jobba under tiden. Det gick så där, tror jag.
Observera hennes prydnadshylla. Visst står det en tonfiskburk där?
Ja, det gör det! Tidigare stod det 3, eller var det 4 burkar tonfisk och någon burk med fiskbullar har även gästspelat på hyllan.
Jag delar arbetsrum med tre andra tjejer, den ena galnare än den andra. :o) Elisabet och Pia är två av dem.
Det ser kanske lite tomt ut på bilden, men utslaget över dagen blev det en hel del besökare. Tjejen med röda tröjan är Ann-Britt, den tredje jobbarkompisen jag delar rum med. Den glada tjejen är min nya gruppledare Åsa. Hon är så där glad som hon ser ut. Härligt!
Summa av utställningen: Det var jättekul och jag fick mycket bekräftelse och beröm. Det kan bli fler utställningar om andan faller på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där berättade du inte om! Men det verkar jättemysigt.

Elin i Björken sa...

Ja, det var mysigt!