lördag, maj 31, 2008

Lyxproblem

Jag talade just med Gubben som är i Månsarp hos sina föräldrar. Han frågade mig hur jag sovit och då mindes jag just ett lyxproblem som uppstod i natt.

Eftersom det var så varmt ute så hade Lillasyster och jag fönstret öppet på vid gavel när vi gick och la oss. Det är så himla skönt att ligga i sängen och se trädtopparna röra sig och höra hur vinden susar i grenarna.

Men klockan 3 vaknade jag av att en koltrast satt i ett träd precis utanför sovrumsfönstret och sjöng för full hals. Det är mycket vackert, men på nära håll när man vill sova så LÅTER DET VÄLDIGT MYCKET.

Detta är väl ett lyxproblem om något, eller hur?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha! Vi har en del sådana där hemma hos oss också. Fast för vår del är det värre att ett gäng hundar som tydligen får gå ute om nätterna när det blir sommar, e drar igång och skäller just när vi ska sova och jag vet faktiskt inte riktigt var hundarna bor. Jag bara hör dem just då.

Andreas Lindholm sa...

Hehe, vid två när jag kom hem i morse sjöng fåglarne. Jag blev väckt av dunka-dunka

Elin i Björken sa...

Åsa-->Men de som äger hundarna.. blir de inte själva tokiga om de börjar skälla i gryningen? En av anledningarna att vi inte skaffat höns är att jag inte skulle orka med en tupp som gal på morgnarna. Jag hör en avlägsen tupp på morgnara här på Stenkastet och kan gissa hur det låter på nära håll.

Andreas-->Vilken tid var det dunka-dunka? Jag menar... om det var klockan 12 så kanske det var dags att kliva upp ändå.

Har du varit på gasque i helgen eller en helt vanlig pubrunda?

Anonym sa...

Inte kåltrast, men TUPPAR! Vid tretiden börjas det. Tio meter från sovrumsfönstret. Ja, inte kul. Sverigepappan hatar näktergalar av samma anledning. Aldrig tyst på nätterna, men snart är det midsommar och då brukar dom tystna.
Härlig dag.

Unknown sa...

Bra synpunkt - jag vet faktiskt inte hur de som äger hundarna står ut? De kanske arbetar på natten eller är döva???