lördag, maj 03, 2008

Ett ljus

Ikväll tänder jag ett ljus i trädgården för min stallkompis Maud som gått bort i cancer.


Jag har min egen minneslund för nära och kära som jag tänker på.

Det är jätteskönt att sitta på bänken och filosofera och tänka ljusa minnen om de man saknar.

Ungefär en halvmeter bakom den röda krukan har jag idag planterat en pion. Till höger om bänken (utanför bild) har jag planterat ett kastanjeträd. I min fantasi kommer det att bli oerhört vackert om si så där 20 år när jag går i pension.

Sitter man på bänken är detta vad man ser:


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig tanke med bänken. Jag är så ledsen för att din väninna har gått bort. Men som du sa', det finns så många roliga händelser att minnas.

Anonym sa...

Vad tråkigt att Maud har gått bort. :-( Hon kämpade på så väldigt länge...