söndag, maj 11, 2008

Bilder från det förgågna

Igår hade Lillasyster och jag en tjej-dag. Det var supermysigt och vi avslutade den hemma vid grillen. Till mig själv grillade jag en bit lax som jag marinerat i sweet-chili, bland annat och Lillasyster fick grillad kassler.

Något jag gillar så är det grillade citroner. Smaken blir så god när man pressar den över maten. Testa!

Det gröna är squash. Man måste ju ha lite grönsaker också.


När det hela var klart var det dags att äta. Pojkarna i familjen gillar ICKE att äta utomhus, men det gör Lillasyster och jag! Självklart dukade vi ute och gjorde mys. Lillasyster fick en skål med chips som förrätt. Det var inte dumt, tyckte hon.

Men efter en lång utflyktsdag där mamman pockar på uppmärksamhet hela tiden blir man rätt trött. Vi avslutade dagen med en cykeltur runt Björken, precis lagom innan Körslaget som vi tittade på lite halvsovandes bägge två.

Är det någon som missat att jag är kär i omgivningarna kring Stenkastet. Det finns så mycket vackert att upptäcka varje dag. Som när solen går ner mellan grenarna i en stor gran och molnen som långsamt seglar förbi på himlen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser otroligt härligt ut!

Anonym sa...

Första Ölandsjordgubbar uppätna. Jag blev sugen på grillad lax och citroner. Jag grillade citroner för första gången förra veckan. Du har rätt. De var goda.