onsdag, januari 09, 2008

Schlager-feber II

Innan jag ens vet vilka jokrarna är och innan jag hört låtarna och artisterna hoppas jag på följande resultat i deltävling 1:

Artist: Face-84
Låt: Alla gamla x

Artist: Velvet Final i Globen
Låt: Deja vû

Artist: Christer Sjögren
Låt: I Love Europe

Artist: E-type & the Poodles Final i Globen
Låt: Line Of Fire

Artist: Brandur
Låt: Lullaby

Artist: Michael Michailoff Andra chansen
Låt: That's Love

Artist: Suzzie Tapper Andra chansen
Låt: Visst finns mirakel

Det kan ju naturligtvis ändra sig, dels efter att jag hört låtarna, dels för att jag inte vet vad det blir för joker. (Jokrarna presenteras inte förrän om en vecka. Hur ska jag klara mig till dess?)

Den uppmärksamme blogbesökaren ser att jag lagt in en länk till Melodifestivalen 2008 på sidan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

God kväll. Jag kände igen två namn: Christer Sjögren och E-Type. Så olika det kan vara.

Elin i Björken sa...

Vilken tur du har då att du läser denna blogg. Du kommer att få gott om kunskap kring deltävlingarna i god tid.

Anonym sa...

Om jag ska skriva vad jag TROR så tror jag nog att Christer Sjögren går vidare också... Vilken smörtitel på låten, man märker att han har visioner om att gå vidare till Belgrad. Kanske det blir andra chansen för honom? Jag känner mig mest nyfiken på Velvet och Poodles med E-type. Men har för lite kött på benen då det gäller de okända akterna för att kunna gissa hur det blir.