fredag, januari 04, 2008

Hypokondrisk

Idag har jag ringt läkaren för egen del. Jag har dragits med en förkylning och hosta sedan mitten på november och nu är jag så trött och slut att jag måste få hjälp att bli av med detta.

Till saken hör att jag har en del som legat och släpat efter som jag borde tagit tag i: högt blodtryck, konstiga och oförusedda allergiska reaktioner, knöl i armhålan, mm.

Om vi hade haft en tv-telefon så hade sköterskan sett hur jag rodnade när jag bad om hjälp för mina krämpor.

Jag fick en tid idag, men sköterskan sa på skarpen: Du får BARA ta upp knölen och hostan!

Ja, det är inte lätt för sjukvården med alla dessa hypokondriker. ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Knöl i armhålan! Och du har väntat med att söka för det! Du borde veta bättre. Bra att du har fått tid