söndag, januari 06, 2008

Piffus Puss

Jag trodde det skulle vara jätte-JÄTTEsvårt att gissa vad piffus puss är.

4 personer har ändå skrivit i sina inlägg och jag därför har jag, som enväldig domare tillsammans med Lillasyster bestämt att samtliga 4 som svarat rätt ska få varsin tia-lott (oskrapad). Att resonera att Piffus Puss är Piff kan vara Puff är klart vinstgivande. Ni skulle klara en konversation med Lillasyster.

De som svarat rätt är:

Jessica från glada Hudiksvall
Åsa från det vackra Gotland
Storasyster från det bördiga Uppland och
Peter från .. ja vad finns det att säga om Eskilstuna? ;o)

GRATTIS!

De av er som vill ha lotten hemskickad skriver er adress i ett mail till elin@gollum.se så får ni ert pris i veckan i brevlådan.

Ni andra skulle också klara en konversation med Lillasyster, men kanske få några roliga skratt innan ni gissat rätt. Det gäller att vara kreativ i tolkandet när Lillasyster sätter igång och snackar.

Härmed är tävlingen avslutad!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Oj oj, så det var faktiskt Piff och Puff? Jag satt här och mumlade Piffus pussus med barnröst flera gånger, men kom verkligen inte på någon annan tolkning.

Elin i Björken sa...

Det måste låtit roligt när du gjorde försök att säga piffus puss med barnröst.

Grattis i alla fall till vinsten.

Bloggförfattare: Jessica sa...

Även i Hudik prövades samma teknik samtidigt som jag tänkte mig in i olika situationer,, vad gör dom? Bakar, leker, ute, inne, ser på teve, ska sova osv.. Vilket engagemang de blev för lilla prinsessan. Roligt!! :)

Anonym sa...

WOHOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elin i Björken sa...

Amanda och Peter-->Det trodde ni inte va? Och Amanda som försökte lista ut av Lillasyster vad det kunde vara.

Jag var förvånad att Amanda inte tog fram en film med Piff och Puff och frågade vilka de var.