onsdag, januari 23, 2008

Att längta

Längtan är en underskattad känsla. Det är så skönt att längta.

När Gubben och jag först träffades hade vi 42 mil mellan varandra. 42 mil och 5 arbetsdagar mellan helgerna innan Gubben beslöt att säga upp sitt jobb i Jönköping och flytta hit till mig.

De 5 arbetsdagarna mellan helgerna fylldes av längtan. Massor av längtan. Massor av skön längtan, för man visste ju att snart skulle man träffas igen.

Frågar ni mig idag längtar jag efter något annat. En skön längtan, inte alls frustrerande, utan lugn och mjuk.

Den trogne läsaren kan klura ut vad jag längtar efter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Längtan efter schlagern? Men den skulle väl inte vara mjuk och lugn utan glittrig och glammig?

Anonym sa...

Nej, du får titta längre ner på sidan.

Fast jag längtar efter schlagern också, FÖRSTÅS! :o)