söndag, januari 27, 2008

Dåligt samvete

I morgon ska Lillkillen köra en epilepsiundersökning. Den han ska göra går ut på följande:

Han ska vara vaken så mycket som bara är möjligt under natten. Han får inte somna i bilen på väg mot sjukhuset, men ska somna halv 10 på avdelningen. Innan dess ska man ha fäst små metallbitar mot huvudet på rätt plats.

Ja, i mina öron är det rätt många moment som inte är Lillkillens favoriter. Han har mycket svårt att hantera baskänslor som trötthet och hunger och brukar få panik av dess känslor.

Efter undersökningen gäller det att hålla honom vaken så pass under dagen så att han somnar på kvällen.

Hör ni hur det låter? Inte önskeläge direkt!

Var kommer då mitt dåliga samvete in? Jo, jag ska åka på planeringsmöte med jobbet. Jag har frågat Gubben flera gånger om jag ska stanna, men han insisterar att klara av det med Storasysters hjälp.

Hur som helst kommer jag att ha tankarna någon annanstans i morgon än att planera jobb.

Mitt bidrag i denna historia är att jag handlat en massa smaskens, film och tidningar för att de ska ha något att göra under natten. Men jag känner att jag kommer att ha en livstids skuld att återgälda till Gubben.

Inga kommentarer: