lördag, januari 05, 2008

Den ultimata kattförnedringen

Våra tre katter mår väldigt bra. De får gå in och ut hur de vill (bara någon är snäll nog att vara hemma och öppna dörren åt dem) och de får mat så de inte behöver gå hungriga.

Men där har vi ett krux. De kommer till mig och jamar så ynkligt att de vill ha mat och tittar på mig med sina vackra mandelformade gula och gröna ögon. Klart jag ger dem mat då.

Sen går de ut och käkar en sork eller två.

In igen och jamar ynkligt att de behöver mat.

Detta har drivit mig till den ultimata kattförnedringen: Kattmat light.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar katter, hundar, höns, daggmaskar... våra fem katter är personligheter. De får mat på morgonen, jag tror att de inte är så intresserade av sorkar,. Ja, ibland ser man att någon har tagit en.I natt hade jag en kat mellan benen /alltid nåt) en på kudden och en på ryggen. Det är så underbart med djur. Eller ur?

Anonym sa...

.. eller HUR skall det väl vara, mwen utlänningar, ja dom kan ju inte pråket