torsdag, januari 24, 2008

Mjuk

Finns det något mjukare än en hästmule?

Med kameran i högsta hugg knallade jag iväg på den mörka tomtestigen till stallet för att ta FOTOGRAFIET. Tomtestigen var både mörk och hal, men stjärnhimeln var fantastisk.

Häst inhämtades från den mörka hagen. Jag fick nästan famla mig i mörkret för att hitta grindhål och häst. Hö lades ut på golvet i stallet för att få mulen perfekt i sökaren.

Perfekt! Snacka om snygga foton! Tänk er den mjuka hästmulen som sträcker sig efter hö, tänk er islandshästar med den långa vinterpälsen. De snälla, stora ögonen. Hur snygga bilder som helst!

Synd bara att jag inte hade minneskortet i kameran.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men Elin!
Jag ser fram emot att få se bilderna. På Animal Planet visar dom en man som bara fotar hästar. Vilka bilder! Tänk en puss på mulen! mmmm

Anonym sa...

Fast det BLEV ju inga bilder! Jag hade ju minneskortet till kameran hemma.

Men det blev en häftig promenad i mörkret under stjärnorna.

Anonym sa...

Nej, men det blir säkert flera gånger. Och VE dig om jag inte får en bild på hästmule! Kan du skicka doften också. Jag tror att jag måste åka till Gunnar och lukta på hans nordsvenskar.

Anonym sa...

Nej, men det blir säkert flera gånger. Och VE dig om jag inte får en bild på hästmule! Kan du skicka doften också. Jag tror att jag måste åka till Gunnar och lukta på hans nordsvenskar.

Anonym sa...

Dubbel action

Elin i Björken sa...

Nu måste jag få hjälp!

Dubbel action... vad menas?

Anonym sa...

juu, jag skickade ju samma mening två gånger.

Elin i Björken sa...

Men om du inte skriver ditt namn vet jag ju inte om det är samma person som skriver samma sak två gånger och dubbel aktion eller en annan person som skriver dubbel aktion för en tanke jag inte förstår. :o)

Jag gissar att du har finskt påbrå och bor på en ö.

Jag har hört att personer med den beskrivningen inte har mobiltelefon.