tisdag, januari 01, 2008

En ny bekantskap

Det finns några i kultursverige som jag har lite svårt för: Vissa kända skådespelare, regissörer, poeter, mfl. Ibland har det känts att när de talar så väntar man artigt till de talat färdigt och sen kan man gå vidare utan att de satt allt för mycket spår. Dryga? Övervärderade? Kulturelit? Vem är jag att bedöma det? Jag kan bara säga vad jag tycker.

Men hur fel kan man ha?

Jag "snubblade" över en ny bekantskap häromdagen. Först läste jag en artikel i Aftonbladet om Marcus Birros flickväns kontakter med Arbetsförmedlingen. Det väckte lite nyfikenhet kring paret. Ett besök på Marcus Birros blogg och så var jag fast. Man får inte vara sämre än att man kan omvärdera sin åsikter.

Nu vet jag i alla fall vad jag ska göra på fredagkvällar 21.30.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va bra. Jag har ofta lyssnat på Birro i Karlavagnen. Ja, han är bra. Väldigt bra. Det är Stina Wollter också, tycker jag. Kul program att lyssna på i mörkret.