söndag, september 28, 2008

Träffpunkt Stenkastet

Hos oss på Stenkastet bor även tre katter, Happy, Love och Elvis.

Dessa små katter är införskaffade delvis för att hjälpa mig att hålla gnagarbeståndet på avstånd, men givetvis också för att jag är tokig i katter.

Gubben envisas med att kalla mig för katt-tant, själv föredrar jag att kallas Catwoman. ;o)

Hursomhelst verkar det som om Stenkastet har blivit en "ungdomsgård" för katter. Allsköns katter från när och fjärran samlas här och jamar och har sig. Det tråkiga är bara att de också ger våra katter stryk och "sprayar" allt som de kan tänka sig.

I morse kom Elvis hem lite slokörad, för någon hade rivit hans öra rätt illa och blodet hade runnit i hans ljus päls.

När katten Love glatt skulle skutta ner till ängen möttes hon av grannkatten (som är en mycket bestämd och revirtänkade Bengalkatt) och fick stryk och fick springa hem utan att ens hinna frukostkissa ute.

Gammelkatten Happy (Av Storasyster Amanda kallad Raggsockan) sitter mest på trappan och spanar. Hon gitter inte ens gå ut på gräsmattan.

Nä, så här får det inte gå till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En "främmandekatt" flyttade till oss i våras. Otroligt vacker grå och vit, men min egen Lilla Gumman har försvunnit efter så mycket stryk. Ledsamt. Jag försökte fånga "Främmandekatten" i kattbur, men han är för smart för sånt. Vad göra?

Elin i Björken sa...

Ha tålamod och lägg in godsaker i kattburen så att katten inte kan motstå.