lördag, september 27, 2008

Självkänsla nu?

Idag blev jag fotograferad i ett icke smickrande tillfälle. *Vips* så sjunker självkänslan i ett nafs när man ser bilden.

Senare åker jag till köpcentret för att veckohandla. Så fort jag kom innanför dörren kom en söt ung tjej med en lapp och satte i min hand. Det var från hårsalongen i centret och på lappen kunde man läsa:

Du behöver styling!

Vilken annan dag som helst hade varit helt OK med sådan reklam, men inte idag.

Självkänslan är nu nere på noll, men som man kan säga: Man måste nå botten för att få fast mark under fötterna.

I morgon ska jag inköpa lite träningskläder för mitt nya liv på gymmet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg att det är insidan som räknas. Stylar du om dig är du inte "våran" Elin.

Elin i Björken sa...

Hej Bubblan! Vad gör du? ;o) Hur många poäng är du uppe i?

Tack för dina snälla ord. Jag kommer att sakna dem efter nästa vecka när jag är på främmande kommunalmark.

Anonym sa...

Fick nyss nytt rekord: 128240. Det du, men nu ska jag titta på TV.

Anonym sa...

Usch! Hade jag fått den där stylinglappen hade jag känt mig helt knäckt!