söndag, september 21, 2008

Kaninhoppning II

Kaninhoppningen igår var så kul. Jag bestämde lite i smyg att jag och Lillasyster också vill hålla på.

Det finns dock några små detaljer jag måste jobba på innan vi kan sätta igång:
  1. Gubben har ett massivt motstånd till fler djur på Stenkastet. Jag tror det behövs rätt mycket övertalning och vänlighet innan jag lyckas få igenom mitt önskemål.
  2. Var ska de stackars djuren bo på vintern? Jag har minnen av kaninerna vi hade när vi bodde i stan när de riktigt kalla nätterna slog till. Vi hade i och för sig vinterbonade burar och riktigt tjockt med halm, men det var inte kul att veta att de var utomhus ändå.

Men när dessa små detaljer är ordnade så är planen så här:

  1. Vi skaffar en dvärgvädurshane som vi kastrerar så fort det går.
  2. Kaninen ska få ett namn efter en av Sveriges musikunder. Kan ni gissa namnet?

Inga kommentarer: