lördag, september 13, 2008

Tips till allmänheten

Om ni hittar en oöppnad förpackning med mozzarella-ost som gått ut för en månad sedan kan man antingen tänka:
  1. Ost brukar smaka bättre när den lagrats. Förpackningen är oöppnad så det går säkert bra.
  2. Det är dags att slänga den!
Jag valde att öppna den för att hacka ner den i en sallad. Innan jag slängde ner den i den välfyllda salladsskålen tog jag en rejäl tugga av den för att smaka av den för säkerhetsskull.

Den smakade galla!

Oftast brukar jag säga att bäst-före-datum inte betyder dåligt-efter, men i mozzarellafallet så är det nog så.

Tipset är: Släng gammal mozzarella!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, men EN MÅNAD

Unknown sa...

Jag har råkat öppna en mozarellapåse utan att märka att det var utgånget datum. Det var riktigt läskigt.

Cihm Bäckström sa...

Haga najs :).

Cihm Bäckström sa...

Tack för bra varning då slänger ja den 😁