tisdag, september 02, 2008

Operapremiären

Premiären av Jesus Christ Superstar närmar sig med stormsteg.

Gubben har i helgen köpt sig en operakostym, en operaskjorta och operamanschettknappar. För honom fattas en operaslips och operaskor.

Detta inköp leder till att jag själv får leta operakläder på Ellos, Josefssons eller möjligtvis någon annan lågbudget-postorderfirma med avbetalning.

Våra vänner som vi ska åka med föreslog att jag skulle köpa en klänning, typ den som Sibell hade på Melodifestivalen 2008. Bredvid skulle två män i badbyxor och inoljade överkroppar stå och blåsa med hårfönar för att få rätta svallet i klänningen.

Jag tycker att våra vänner kunde ta på sig den rollen. Då skulle det inte vara några problem att hamna i skvallerpressen på bild.

Problemet är nog snarare att Gubben kommer att vägra att vara i närheten av oss.

Detta tål att funderas över.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det vill jag se bild på.. Men du som har symaskin och har sytt både ett och annat kan väl sno ihop något snyggt?

Elin i Björken sa...

Ja, jag kan ta nån av gardinerna. :o)

Anonym sa...

- fast inte jalusierna i köket va´?

Elin i Björken sa...

Pinnarna i jalusierna kan användas till en korsett för att hålla inne de sista envisa valkarna.

Bra idé! Tack Viktcoachen!