torsdag, september 11, 2008

Födelsedag

Idag påminde jag Gubben att jag vill ha smörgåstårta till min födelsedag. Från vardagsrummet hördes ett förskräckt: "Whoooo"

"Vadå? Har du glömt att beställa?" frågade jag, men fick inget svar.

När jag frågade vilka av mina kompisar han bjudit började han räkna upp Mårten, Håkan och ...

"Nä, STOPP! Det är ju DINA kompisar, vilka av MINA kompisar har du tänkt att bjuda? Och förresten så har du inte nämnt Storasyster Amanda och Svärson Peter ännu."

Fast egentligen är det bra bara Amanda och Peter kommer. Jag är inte så mycket för att fira födelsedag, åtminstone inte min egen. Får jag bara smörgåstårta med lax och CocaCola (Ja, viktcoachen. Jag vill ha ditt godkännande att få dricka CocaCola på min födelsedag) så är jag nöjd.

7 kommentarer:

Anonym sa...

JA, på födelsedagen får du förstås dricka cocacola (nu är ju dagen FÖRE din dag också värd att fira..). Be dock Gubben att beställa en MAGER variant av smörgåstårta - dom är minst lika goda och det är ju tråkigt om du måste lämna gästerna för att göra ditt varv (med svängande armar..) för att bränna kalorier...

Elin i Björken sa...

MAGER smörgåstårta????

*mummel mummel*

Anonym sa...

Tack för inbjudan :D

Anonym sa...

Jag vill också gratulera på födelsedagen och bjuda på en sång... ja, eller bara en digital kram

Fredrik sa...

Grattis !
önskar vi i Ultuna!
Ät så mycket du okar, man måste unna sig...

ps, Maritta fyller oxå 9/11

Fredrik sa...

http://www.youtube.com/watch?v=HgqD826HGuI

från 1981 !

Anonym sa...

Grattiissss gumsan!!!

Hoppas att du fick dricka COLA annars tar jag med dig på en lunch snart så får du det :-)))

Grattis till nya jobbet!! Jag kanske kan haka på där... med mitt nya avtal jobbar jag 40h/v och SKIFT och helger och röda dagar!!! *nice* NOT!!!

Puss S