fredag, september 19, 2008

Nyheter

Nyheter behöver inte nödvändigtvis komma från de stora tidningarna.

Min Storasyster på Gotland skrev i ett mail till mig att i Gotlands Tidningar får man nyheter i klass med:

"Jag och barnen var på Ekevikens rätt tomma strand en eftermiddag i augusti och plötsligt passerade Håkan Hellström, popstjärnan, med barnvagn"

Kan ni förstå hur stort det vore att möta Håkis med barnvagn på en öde strand?

Det är absolut i klass med att äta på McDonalds Fyrislund här i Uppsala och Håkis med följe kommer in och beställer käk.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Dra för all del inte in mig i detta. Notera citattecknen.
Magnus Ihreskogs kommenterande fredagsspalt "Spalten" läggs inte ut på nätet. Somligt ska läsas på papper.

Och själv hade jag med all säkerhet INTE känt igen barnvagnspappan som Håkan Hellström - vare sig på Ekevikens strand eller annorstädes.

Elin i Björken sa...

*flämt* Inte känna igen???

Jag måste sätta mig ner...

Fredrik sa...

Elin..han kommer närmre och närmre...var ska detta sluta !?

ps, sa jag att Wille och jag ska på Liseberg den 24 ?

Elin i Björken sa...

Jag kollade på Lisebergs program den 24, men det såg stängt ut.

Vad händer?

Elin i Björken sa...

Om du menar den 26:e är jag mycket avis. MYCKET avis....

Fredrik sa...

du har rätt, det är på fredagen ...den 26 -. Vi kommer till Göteborg på torsdagen och stannar till söndag. Vi käkar alltid på Liseberg Wille o jag. Under bokmässan är det omöjligt att få ett bord någon annanstans

Elin i Björken sa...

Man kanske kan följa med som någon sorts sekreterare eller dokumenterare eller nåt? ;o)

Anonym sa...

...men jag kände igen Lars Danielsson, som var på Systemet i Färjestaden tillsammans med sin hustru och köpte några fina viner. I går hade han möte med 150 trogna socialdemokrater på ön.