söndag, september 28, 2008

Tankekedja

Ibland virrar tankarna så man inte fattar hur de börjar, ibland ser man en tydlig kedja.

I morse såg jag att Rex Gisslén (som tidigare hade bloggen Universums Tråkigaste Blogg) skrivit att han väntar på att Triffiderna skulle anfalla.

*Poff* sa det i min skalle och vips var jag tillbaka på 1980-talet. Jag såg en fantastisk tv-serie som hette Triffiderna anfaller som var MYCKET roande.

Det fanns också ett riktigt bra band som tagit namnet från filmen The Day of the Triffids.

Movietrailer för filmen kan ses nedan:



På Youtube blev jag riktigt nostalgisk när jag lyssnade till låten "Wide Open Road" med the Triffids och en och annan tanke föll på Filmstudion i Uppsala, pojkvänner, första lägenheten, torsdagsnätter på Stockholms Nation och annat som hörde min ungdom till.

Varsågoda, lite av Elin i Björkens ungdom i en låt, Wide Open Road med the Triffids:

Inga kommentarer: