tisdag, september 23, 2008

Födelsedag

Hur firar Elin i Björken födelsedag är en fråga jag fått av många av mina fans.

Jag börjar med att kliva upp ur sängen, klättra nerför trappan och kolla e-posten. Därefter en kopp té och skriva lite i småttingarnas kontaktböcker.

Men sen börjar det roliga:

Jag sätter på mig mina promenadkläder och går en halvmil med the Hives i mp3-spelaren innan jag går till jobbet. Visst är det lite imponerande? 6000 aerobics-steg innan 7.30. Hur många av er kan stoltsera med det?

Men nu börjar allvaret. Jag ska ta mig till jobbet och ta emot gratulationerna från massorna. Det kommer att bli ett digert arbete, men det ska nog gå.

Tack till Elisabet som mycket förtjänstfullt ringde till min telefon och sjöng för mig. Du var den första idag som sjöng gratulationssång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hade ju varit nästan tjänstefel att INTE sjunga - du som trallade för mej hela dagen igår :).

Vi ses om en vecka - då hoppas jag formuläret på mitt skrivbord tyder på god aktivitet och hälsosamt kostintag!

Ha en härlig födelsedag!!

Anonym sa...

Nu har det varit så mycket om födelsedag (var det 35?) så jag vill veta NÄR är (var) den dagen?

Elin i Björken sa...

Jag fyller i dag, den 23 september och det är en ålder av... vi kan säga 20+. Det funkade när jag fick Gubben på kroken för 12 år sedan så det funkar säkert ett tag till.