onsdag, juli 30, 2008

Öppen fråga

Vad är det med killar som gillar Discovery-, History- och National Geografic-kanalerna?

Jag sitter här på Stenkastet och diskuterar med Storasyster Amanda om detta fenomen. På kanalerna visas ju bara program om hur man bygger konstiga bilar, motorcyklar eller nåt krig som utspelat sig för länge sedan.

Är sånt intressant verkligen, eller är det ett dolt budskap i programmen som endast killar kan läsa av? Amanda funderar om det är insprängt "priming", en bild så snabb att inte ögat ser, men hjärnan uppfattar det. I så fall kanske man primar med nakna brudar så att killar ska sitta stilla och titta intresserat.

Ja, frågorna är många, men kanske någon av er läsare kan hjälpa oss med svaret.

(För inte är vi fördomsfulla?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Discovery har dessutom fiskeprogram, vilket jag gillar. De har ocksp programmet "Så funkar det" och nu vet jag varför tandkrämen kan ha tre färger och att de inte kan blanda sig med varandra. JAg vet också hur man bygger linser till kameror... osv. Många bra program alltså

Elin i Björken sa...

Antingen är du en pojke eller en pojkflicka, någon annan förklaring finns inte enligt Amandas och min teori.