måndag, juli 21, 2008

Gråben och Hjulben - a never ending story

Lillasyster tog sig ett äventyr igen idag. Jag hade inte en aning om var hon var. Jag vet inte om ni kan förstå hur orolig man blir?

Man ska inte överdriva, men tankar på pedofiler och annat folk som kan röva bort våra barn finns hela tiden i bakhuvudet, speciellt när de är försvunna.

Idag hittade en grannfru Lillasyster i hingsthagen i full färd med att göra finfin geggamoja (hoppas ej av hästskit, men det får jag aldrig svar på). Hingsthagen ligger ca 50 meter från en 70-väg.

Som en hedring av Lillasysters raketfart infogar jag följade film med Gråben och Hjulben. Det är Lillasyster som är Hjulben som ständigt är steget före Gråben (=jag).



Till råga på allt så låter Lillasyster "mbii mbii" när hon ser filmen. *suck* Jag får också ta och skaffa såna där raketskor så man åtminstone jämnar ut förutsättningarna.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

vilken panik ! numera har vi staket och plank, finns ingen chans för Kalle att smita...men jag minns hur det var innan

Elin i Björken sa...

Ja senast idag rymde hon igen, men då till grannen. Tydligen har grannen "bättre" katt än vi, för det är den som drar.