lördag, juli 19, 2008

En liten fundering kring framtiden

Jag var och hälsade på min gamla pappa på Årstagården. Jag ska inte prata så mycket om den kommunala omsorgen kring våra äldre, utan mer om en reflektion som jag fick under besöket.

I det allmänna rummet strömmade gamla slagdängor, jag skulle tro från 1940- och 1950-talen, med något årtioende felmarginal.

Hur som helst, reflektionen är:

Vad kommer att strömma ur högtalarna när jag är på ålderdomshem?

Säg att man på Årstagården resonerar att dessa människor hade sin ungdomstid runt just de år som musiken representerar. Då skulle man kunna tro att när jag läggs in för äldrevård att 1980- och 1990-talsmusik kommer att spelas.

Vad var modernt då?

Jo, dels fanns ju Ebba Grön, KSMB och Lolita Pop i den svenska musikvärlden.

Dels var det dansbandsmusikens guldålder! :-O (Typ Kikki, Bettan och Lotta)

Jag bleknar och blir grön om vartannat.

Tanken om en ättestupa är inte så dum, ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Arne "Rosen" Kvick, Sven Ingvars och M.A. Numminen samt Jokkmokks Jokke. Fast man vet inte om man kommer så långt. Söta fötter, förresten

Elin i Björken sa...

Tack, tack! Jag vek undan tårna av omtanke.

Magdalena Ribbin förordar att man aldrig ska visa tårna. :oD