fredag, juli 11, 2008

*GÄÄÄÄÄSP*

Första morgonen utan småttingarna hemma. Jag sov till strax före 8 och inte blev jag väckt en enda gång på natten av en Lillkille som vill gå på toa.

Vi hade grillbesök igår kväll. Det var underbart trevligt och min plan att vara uppe halva natten gick i lås.

Gubben och jag följde dem till bussen i Bälinge och fick en 1,5 lång nattpromenad på köpet eftersom vi irrade lite förvirrat i Bälinge på hemvägen innan vi hittade ut på Skuttungevägen hem.

Det var alldeles stilla och när vi gick förbi gårdar och trädgårdar möttes vi av olika dofter, lindar som blommar, törnrosor och kaprifol. En och annan stjärna syntes på himmelen, men de var inte många, för nätterna är fortfarande ljusa.

Det var en riktigt skön nattpromenad och sen sov jag som sagt gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt det låter.

Fredrik sa...

...blir avundsjuk !