onsdag, juli 11, 2007

Visingsö

Tillbaka i Månsarp/Jönköping igen. Det var verkligen jättekul att träffa mina bekanta på Öland. Halvvägs till Öland insåg jag att jag glömt både rockring och femkampsspel kvar i Jönköping. Jag tror det var en subtil självbevarelsedrift för att jag ska kunna ha någon typ av stolthet kvar.

På hemvägen spädde jag på den allmänna konkursen med att stanna till i Strömsbruk, någon mil utanför Växjö och shoppade loss i fabriksförsäljningen av diverse glasbruk/Sagaform/Rörstrand, mm. Jättekul, speciellt som jag var där själv och inte ens en Gubbe som går och suckar. Härligt!

Idag bär det iväg till Visingsö för lite sightseeing. Gubben som är uppväxt här i bygden har inte varit på Visingsö på "allvar" och tittat omkring. Han har inte en aning om vilka sevärdheter det finns. Nu hoppas vi att solen ska fortsätta att lysa.

Som Lillasyster säger:
"Jag vill ha klänning!"

Inga kommentarer: