måndag, juli 23, 2007

Orättvisa

Jag var på Gränby för att köpa lite kläder till småttingarna. De är rätt smala om midjan, vilket gör det lite bekymmersamt att köpa byxor. Antingen är de för breda i midjan, eller för korta i benen.

Därför är jag så glad att man börjat med resårer i midjan som man kan justera med knappar.

MEN... det gäller bara flickor. Killar får snällt stå ut med byxor utan resårer i midjan och med jeanstyg som är så stelt som en oläst tidning. Flickornas jeansbyxor är oftast i strechjeans och/eller stentvättade mjuka.

Faktiskt, jag tycker det är lite orättvist!

3 kommentarer:

Jeez sa...

Nu har jag ingen jätteerfarenhet på tjejkläder än, men killbyxor tycker jag oftast har resår i midjan... iaf på HM, Lindex och Kappahl...

Jeez sa...

Men nu skog det mig att dina pojkar kanske är uppe i nästa storleksgrad och att det då är borta (i avdelningen över 120cl eller vad det nu kan vara gränsen går, jag går ju på max 104 än så länge...)

Elin i Björken sa...

Hej Jeez. Jag köper pojkbyxor i storlek 134/140, men letar vidare efter mjuka, sköna och snygga brallor till honom.