tisdag, juli 31, 2007

Bara 42 år

Idag klämde Gubben fingret i bildörren när han skulle fästa Lillasyster. Det började blöda ordentligt, så han bad mig att köra hem. Tur var det!

Halvvägs ut ur stan sa han plötsligt från baksätet: "Du måste stanna bilen! Jag tror jag ska kräkas eller svimma!"

Jag körde in på en mack och när jag öppnade bakdörren var Gubben redan avsvimmad.

Det som förvånade mig var att jag höll mig så lugn. Situationen var ju rätt läskig med allt blod och avsvimmning och så, men jag börjar väl bli härdad. Det har bara tagit 42 år att nå hit.

Väl hemma igen gick Gubben och la sig på soffan. Det är rätt bra utdelning att få ligga på soffan och bli uppassad för att man klämt ett litet ringfinger, eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han måste ha klämt sig riktigt ordentligt!

Elin i Björken sa...

Ja, det blöder fortfarande när han stöter till fingret.

Envis som han är vägrar han att åka och låta distriktssköterskan titta om det behövs sys.