måndag, juli 30, 2007

Kvällsstatus

Nu går jag snart och lägger mig. Det blev inte många timmars sömn förra natten, så jag är rätt trött och ont i kroppen har jag också.

Gubben sitter och kollar en hemsk film, och en dålig sida jag har är att jag lever mig in för mycket i filmer. Därför kan jag inte titta på filmer som är för spännande, för hemska och värst av allt är när det är överraskningsmoment. *hugaligen!* Jag skrämmer Gubben mer än vad filmen gör när det händer något plötsligt, för jag skriker och hoppar reflexmässigt i soffan. Detta märkligen filmbeteende har jag haft ända sedan jag var barn och tittade på Tintin.

(Jag kan berätta om en dejt jag hade i min ungdom. Det var absolut första dejten och vi skulle gå på bio och valde Jurassic Park. När jag inte knöt skorna (för att slippa se filmduken) gav jag killen blåmärken på överarmarna när jag höll lite väl hårt.)

Nu blev det ett långt utlägg: Jag skulle ju bara berätta att jag gått 8 500 steg idag. Det verkar vara svårt att nå upp till målet 10 000 steg per dag.

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

två saker: nu kallas jag för Tintin då folk ser hur mitt nya hår växer. Hur kul är det? det andra: det är inte svårt till 10000 wteg. Jag klarade ju 14000 med mina söndriga knän och svullna tår. (jag vill verkligen inte tro att det var nåt fel på apparaten).