lördag, juli 07, 2007

Trafik

Äntligen framme i Jönköping. Resan hit gick bra, men jag förstår inte varför bilister blinkade och visade ett av handens fingrar åt mig när jag körde?! (Det var fler än en bilist)

När jag satt och körde undrade jag vad det var för människor som gör så. Den unga killen i mörkgrön Audi med rosa skjorta och tjockt armband i guld... hur är han hemma med sin familj? "Flytta på dig, Morsan! Du står i vägen för kaffebryggaren!" och visar långfingret. Tror ni han gör så?

Den medelålders mannen i svart Mercedes av senare års modell, tror ni han visar tydligt med munnen till sina barns mamma: "Djävla kärring" och hytta med näven?

Det kanske de gör? Hur som helst var det en klar överrepresentation av de otrevliga trafikanterna att de hade dyra och nya bilar. Hoppas personerna är hjärtliga och kärleksfulla när de träffar främmande människor borta från trafiken.

Det kan låta som om jag var "Mamma Snigel" på vägarna. Det var faktiskt inte så. Jag var uppmärksam och körde in i höger fil så fort jag kunde, men jag kan ju inte preja bilar som redan är där? De flesta som åker med mig brukar säga att jag kör bra, fastän jag inte frågar och jag har inga prickar i trafikregistret. På sin höjd en P-bot för något år sedan.

Inga kommentarer: