tisdag, juli 17, 2007

Barndomsminne

När jag och mina bästisar var barn brukade vi varje sommar under en av de varmare dagarna klä oss i de varmaste vinterkläderna och gå ut.

Vi ville så gärna att folk skulle se oss och tycka att vi var riktigt knasiga.

Eftersom vi bodde i ett mycket MYCKET lugnt villaområde kan jag inte påstå att det var så många som såg oss, så vi blev lika besvikna varje år.

Jag tror att vi gärna sett lokalblaskan komma och göra reportage kring vår idé, men de kom heller aldrig.

Det är lätt att bli besviken som barn....

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj, oj, oj... inte behöver du klä ut dig för att synas. Det är bara att gå ut så tycker folk att: "vi är knasiga". Det är så befriande med knasigt folk. Inte behöver vi en massa yttre attributer. Jag älskar dig som du är!!

Elin i Björken sa...

Kära Anonym!

Tack för Dina varma ord.

Det finns 7 synder och 7 dygder enligt Bibeln. Är Knasighet en dygd? ;o)

/elin

PS. Vi kan kalla Anonym för Beerit.

Anonym sa...

nej, det är synd, för synd är mycket roligare..