fredag, juli 20, 2007

Tistlar

Jisses vad med tistlar vi har! Om jag fick en krona per tistel jag drar upp skulle vi kunna köpa den där dyra soffan i eftermiddag!

Idag har tisteljakten utspelat sig i ett stort stenröse. Jag är inte rädd för orm, men har respekt för dem. Därför har jag gummistövlar. Gummistövlar är mycket varmt när solen skiner och det är 24 grader ute.

Däremot kan min Storasyster på Gotland intyga att gnagare inte gör sig i mitt sällskap. Undantag naturligtvis för mitt marsvin Fjäril som jag hade som barn och diverse kaniner, men annars vill jag helst inte ens se gnagare alls. Allra minst deras håriga eller obehårade svansar.

Av värmen kan jag gissa att mina katter ligger och slöar någonstans och ville inte alls hålla mig sällskap i stenröset när jag drog tistlar.

Jag är inte riktigt nöjd med deras arbetsinsats....

1 kommentar:

Anonym sa...

Så oolikka det kan vara. Dottern tog med sig tistlar från ön för att plantera dom på lotten i Uppsala. Min Uppsalagäst i dag sa:"Guu så vackra dom blåa tistlarna är!" Dessutom har vi köpt en fälla för de ev. håriga (fast inte på svansen) knagare i hönshuset. Inget napp.