tisdag, juli 03, 2007

Håll tummarna

Just nu har vi lite otur med våra katter.

  1. Love har varit borta i över en vecka. Jag har varit ute och visslat och ropat jättemycket. Förra sommaren var hon vid ett tillfälle borta i 3 veckor, så det kan mycket väl vara så att hon är på långvandring nu också, men jag gillar det inte.
  2. Elvis är liksom lite "vinglig" i bakändan. Inte så mycket att jag vill åka till veterinär, men så pass att jag tänker på det. Gubben ser inget, men Elvis är ju min gullegris och jag ser allt som gäller honom. En katt på islandshästgården här intill fick vingelsjukan för några år sedan, så det finns säkert smittade gnagare här i omgivningen också.

Nu behöver jag hjälp av er att hålla tummarna att det löser sig för våra katter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte att det är någon fara med honom! Jag känner på mig att det löser sig.

Anonym sa...

... dessa katter! Det är klart att han kommer tillbaka. Han är välbara ute och kollar läget lite mer ordentligt. Jag hade en katt mellan benen i natt. Nå't skall man ha... (gick det över gränsen nu?)