söndag, augusti 10, 2008

Stenkastet goes sportblogg

Phelps har inte bara tagit sitt första guld i OS, han har slagit världsrekord också. Han slog rekordet med hela 1,5 sekund.

Genast börjar min skalle att tvivla.

Jag tvivlar att han är odopad.

Sport är inte så kul när man hela tiden får höra om dopingskandaler och hur man fuskar. Finska längdskidlandslaget lär få jobba länge innan de får förtroende tillbaka, tex.

Minns ni Tonya Harding och Nancy Karrigan? Där var det inte droger inblandade (vad man vet), men ändå var driften att vinna till vilket pris som helst större än att vinna sportsligt.

Igår var det mästerskap i kubb här i Bälinge. Den kraftigaste drogen på den tävlingen var antagligen ketchupen på korvarna som serverades.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ibland måste man bara tro på det man ser och hoppa att han är odopad.

Anonym sa...

Du verkar inte veta särskilt mycket om sport. Jag tvivlar verkligen på att Michael Phelps skulle vara dopad.

Elin i Björken sa...

Emilia-->Nope jag är mycket okunnig i sport. Den fakta jag har får jag via tidningar och annan media.

Elin i Björken sa...

Hairyswede-->Missförstå mig inte. Det är inget jag önskar att jag har rätt (i detta fallet).