lördag, augusti 09, 2008

Lillasyster får mig att skratta

Bilden gör inte skogen rättvisa! Det är otroligt vackert med mossan på stenarna och solen som strilar sina strålar mellan träden. Bilden är tagen med mobilen.


Lillasyster och jag skulle ut i skogen och leta svamp. Lillasyster har sett en barnfilm där två kaniner gör svampsoppa och svampsoppa är något Lillasyster nu vill testa.

För mig på stigen går Lillasyster. Vi närmar oss det jättestora grävlingsgrytet och jag pratar och sjunger rätt högt för att skrämma undan eventuella vakna grävlingar.

Plötsligt stannar Lillasyster mig och vänder sig mot mig.

Jag: Vad är det?
Lillasyster: STOPP mamma!
Jag: Men vad är det?
Lillasyster förvrider sin röst till skrämselröst: Monster.. JÄTTELÄSKIGT monster...

Var får hon sina idéer ifrån? Och hennes ordförråd verkar det inte vara något fel på. Monster har då varken jag eller Gubben pratat om.

Jag får bara mer vatten på min kvarn att Barnhabiliteringen inte är på rätt väg med deras (i mitt tycke rätt fyrkantiga) metod när det gäller Lillasyster. Lillasyster är hela tiden steget före deras metod. Hur ska jag få dem att förstå?

Det verkar vara ett "mission impossible" och under tiden kämpar Gubben och jag på och ser de framsteg Lillasyster gör med ett leende och ett skratt.

Inga kommentarer: