måndag, augusti 04, 2008

Lättrörd? Jag?

Jag berättade för Storasyster Amanda att jag gått in på Fredrik Hjelms sida och läst om boken som snart släpps om deras pojke Kalle.

När jag berättade för Amanda om hur jag börjat böla när jag läste sa Amanda ironiskt:

"Vad konstigt! Du brukar ju inte vara lättrörd!"

För de som känner mig vet att jag har lätt till både skratt och tårar (min syster och jag har ärvt det av vår mamma, tror jag), men det lilla jag läste om boken om Kalle var så lätt att ta till sig. Jag tror många som läser boken kommer att gripas av den.

Apropå att vara lättrörd så har vår kompis Ove har flera gånger uttryckt en viss avundsjuka att jag har mina känslor så lättåtkomliga.

"Du får så mycket valuta för pengarna när du går på bio", sa han en gång.

Jag brukar ibland tänka på det han sa och tänka att jag får valuta för det mesta i livet, både sorg och glädje.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Boken verkar superduperbra...

Fredrik sa...

den var bra..."mycket valuta för pengarna ! "


tack för kommentar angående boken. Blev intervjuad idag angående samma bok. Det kändes konstigt.