torsdag, augusti 07, 2008

Nostalgikväll

Cake - Friend is a Four Letter Word (Lyssnade till när jag träffade Gubben och var tokkär)

Cake - Nugget (Lyssnade till när jag nyligen träffat Gubben, se ovan)

Norah Jones - Come Away With Me (lyssnade på BB när Lillasyster var timmar gammal)

Imperiet - Märk Hur Vår Skugga (Torrstig var hon, och torrstig var jag... torrstiga var vi alla :o) Thåström tolkar fantastiskt!)

Håkan Hellström och Sven-Bertil Taube - Så Länge Skutan Kan Gå (Förutom att Håkis, min favvo, sjunger så brukade min mamma sjunga den när jag var liten. "Så länge skutan kan gå, så länge hjärtat kan slå, så länge solen den glittrar på böljorna blå." Evert Taube visste hur man förmedlar känslor i texter)

The Doors - People Are Strange (Ahhh, ljuva ungdom!)

The Beatles - A Day in the Life (En av det bästa som gjorts?)

Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge

Däremellan har jag lyssnat på massor av smarrig musik: The Presidents of the United States of America, This Perfect Day, New Order, mfl.

Rätt långt från Uppsala Reggaefestival.....

Inga kommentarer: