söndag, augusti 24, 2008

Stenkastet goes spågummeblogg

Jag måste bara koppla till Amandas blogg.

Hon siade att Barack Obamas vicepresidentkandidat skulle bli en äldre herre man aldrig hört talas om och inte Hillary Clinton som känns rätt självklar eftersom hon och Barack låg så nära. Mycket riktigt blev det den äldre, för oss i Sverige rätt okände herren som fick titeln vicepresidentkandidat.

Vem vet vad Amanda kan förutse i framtiden? *burr* Läskigt är det att vara släkt med en spågumma. Kan hon förflytta saker i rummet utan att röra vid dem? Är det därför min plånbok ständigt är tom på sedlar? Kan hon störa elektronisk utrustning? Det förklarar i så fall varför våra mobiltelefoner inte funkar att prata i här på Stenkastet, utan man måste gå en bit utanför huset.

Törs man ta emot Amanda i eftermiddag när hon kommer?

Psst! Ser ni likheten med vicepresidentkandidaten och Loa Falkman från serien Ett Gott Parti?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Perfekt! Bunkra upp med ett lager viktiga frågor och sen har du ju svaren som i en liten ask.

Anonym sa...

Jag måste spara på mina krafter. ;-)

Anonym sa...

Verkligen! Jag menar Loa Falkman. Jag tror att Obama behöver en erfaren utrikeskunnig vice president vid sin sida.