söndag, augusti 17, 2008

Härdning

Om ni läser Storasyster Amandas blogg har ni läst hur rädd hon var här ute igår kväll fastän hela Stenkastet var fullt av folk.

Idag tog Amanda och jag en promenad och jag försökte härda henne lite.

"Hör du hur grävlingarna samlar ihop sig för att attackera oss och bita oss i benen?" är exempel på överraskningsmoment jag försökte mig på.

Till slut tröttnade Amanda på mig och sa: "Om det stod en björn här på stigen skulle du inte vara så modig!"

Det är ungefär lika troligt att möta en björn på stigen mot Tingstukällan som att ett UFO ska landa bredvid oss.

Nä, Storasyster Amanda får nog träna lite på att skrämma mig om det ska lyckas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du glömde nämna att du har björnfobi när du går själv i just den skogen.. :p

Elin i Björken sa...

Fast jag *vet* ju att det inte finns björn där.