fredag, augusti 01, 2008

Sista semesterdagen

När semestern börjar känns det som en ocean av ledig tid framför en, men plötsligt är det slut.

Så är det för mig. Idag är min sista semesterdag. På måndag börjas det igen.

När jag igår pratade med Lillasyster att hon ska börja förskolan igen på måndag så nickade hon glatt till att börja förskolan, träffa kompisar, men när jag sa att då är inte jag med blev det annat ljud i skällan.

"Nej, fröken! Mamma!"

Lillasyster har haft mig supernära i 4 veckor och det har varit jätteroligt och Lillasyster har utvecklats enormt, men nackdelen är att hon blir ännu mer mammig. (Hur det nu är möjligt)

Nä, nu ska jag kolla i almanackan och öronmärka några dagar då jag tar ut lite semesterdagar under hösten. Hösten blir så väldigt lång fram till jul annars.

Kanske åker jag till min Storasyster på Gotland och våldgästar? Det var så trevligt sist.

Förresten är det idag (första augusti) exakt ett år sedan jag fick min första julreklam i brevlådan. Undrar om jag får det idag också? Spännande!

Inga kommentarer: