söndag, september 02, 2007

Vardagstips

Om ni har små killar i 7-årsåldern. Låt dem inte ställa sig på din mobil.

Scenario: Jag går på toaletten och plockar ut mobilen ur min byxficka och lägger den bredvid mig på golvet. In stormar nu 7-åringen (för självklart får man inte sitta ifred på toa) och ser mobilen ligga på golvet.

Vår 7-åring (som vi kan kalla Lillkillen) vet att mobiler inte ska ligga på toagolv och markerar detta med att ställa sig på den.

Detta går på en bråkdels sekund och jag hinner inte reagera, däremot hinner jag med att höra ett svagt ljud som närmast låter "krick". Displayen är helt sprucken, men mobilen fungerar. Men det hjälps ju inte om jag inte kan läsa vilket nummer jag slår, de sms jag får och inte heller kunna skriva sms.

Om en liten stund ska jag åka in till Expert och höra om garantin möjligtvis kan gälla för detta.

Vad tror ni?

Typiskt nog har jag lånat ut den mobil som vi hittade i bokhyllan för någon månad sedan. Jag får snällt använda Gubbens gamla tegelsten där inte alla siffror funkar till vi löst frågan om garanti.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tacka vet jag mobiltelefonernas traktor, nokia 3310 (?), typ från ett annat millennium.
Omöjliga att göra sönder. Har minne nog för max tio korta sms, mörkblå med grå detaljer, inget blingbling, inga extra funktioner - men man kan ringa. Och ställa sig på dem.
Jag tyckte själv länge att det räckte. De två vi fick i ett familjepaket för länge sedan är fortfarnande räddaren i nöden när de nyare leksakerna går åt pipsvängen.
Dock är min nya mobil med stegräknare, kamera, spel, Mp3 och gigantiskt minne mycket kuligare. Passar min personlighet :-)

Anonym sa...

Aj då, Lillkillen har verkligen sina bestämda idéer om saker och ting, tur att det finns någon med lite hyfs i huset...

Elin i Björken sa...

Amanda--> Är det Lillasyster du syftar på?

I så fall vet du något jag inte vet...

(För de oinvigda: Hyfs och Lillasyster har man sällan i samma mening.)

Anonym sa...

jag som inte har någon mobil överhuvudtaget. Va billigt