lördag, september 08, 2007

Upprörd

Ibland blir så in i baljan upprörd. Som i torsdags, tex när jag besökte min pappa ¨på Årstagården.

Kanske är det så att jag fortfarande är så ilsk att jag retar mig på allt möjligt?

  • Att äldrenämnden inte har sina e-postadresser så att vanligt folk kommer åt dem? (Som "tur" är jobbar jag i kommunen och kommer åt e-postadressen den vägen)
  • Att medlemmar i äldrenämnden inte ens har kontaktuppgifter överhuvudtaget registrerade. Om man är folkvald ska man väl kunna bli kontaktad på ett eller annat sätt, eller har jag fel?

Det tog mig 20 minuter bara att skriva adresslistan på mailet till äldrenämnden. Ska det ta så lång tid?

Nu har jag i alla fall i all ilska skrivit ett brev till nämnden och till Äldreombudsmannen. Då eldade jag upp mig igen när jag återupplevde situationen.

Snart åker Lillasyster och jag iväg på trevligheter in till stan.

Men jag är ilsk för att det är sin i baljan dåligt väder!

*grrrrrr*

Inga kommentarer: