lördag, september 29, 2007

Ett fall för DO?

Jag känner mig oerhört åldersdiskriminerad. OERHÖRT!!!!

Igår ringde jag till Stadsbyggnadskontoret i Uppsala kommun. Tidigare i veckan fick vi ett brev där vi får besked (från klarblå himmel kom det) att vi hädanefter bor på Björken 25.

Eller hur!!!

Snacka om anonymt och trist. Vi har ju döpt huset till Stenkastet när vi byggde det för några år sedan. Stenkastet, Björken tycker vi är en mycket trivsammare adress.

Detta hävdade jag när jag ringde Stadsbyggnadskontoret. Stadsbyggnadskontoret hävdade å deras sida att namnet måste funnits i minst 50 år eller vara inskrivet på kartorna för att man ska få använda det. Huset har bara funnits i 3 år och vi kan inte överklaga på något sätt.

Jag tycker Uppsala Kommun är JÄTTEdumma! JätteJÄTTEdumma!

1 kommentar:

Unknown sa...

You know what? Ni kan fortsätta att skriva "Stenkastet, Björken" som adress. Jag är ganska säker på att breven kommer fram i alla fall. Sen kan kommunen få ha sina tråkadresser för sig själva!