måndag, september 10, 2007

Åldersskillnad

Idag åt jag lunch med två andra projektledare och en projektsamordnare. Vi samtalade om en gemensam bekant som "fått" en flickvän som är 19 år yngre.

En av de andra projektledaren (som är man) sa spontant: "Grattis till honom!"

Nu är det så här att jag lever med en 10 år yngre man. Ingen har någonsin sagt grattis till mig, utan jag har snarare fått höra: "Hö, hö! Gillar du lammkött?" etc.

Fast faktum är att jag gillar lammkött! Grillade lammkotletter är supergott med klyftpotatis och massor med vitlök. Lammstek med potatisgratäng, rödvinssås och gele är inte heller fel.

Men det kanske inte är det som man frågar???

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast vissa sa' nog också att:"HUr skall det gå. Och vad har ni gemensamt" och kanske ännu värre saker, men jag håller med. Jag älskar ju också lammkött och man skulle gott kunna tänka sig en med vitlök instoppad i köttet innan grillningen. Ahh